3. 3. 2022

Aký bol turnaj IEM Katowice 2022? Dobrá organizácia, prekvapenia a veľa slovenčiny a češtiny

Turnaj IEM Katowice v roku 2022 je za nami. Videli sme množstvo zaujímavých zápasov, kde dokázali príjemne prekvapiť tímy, od ktorých to nikto nečakal a naopak. Lenže turnaje tohto typu nie sú len o samotných zápasoch, ale tiež o organizácii či atmosfére. Na tento e-športový sviatok u našich severných susedov sme sa teda pozreli z tohto aspektu.

ORGANIZÁCIA

Organizačne hodnotíme tento turnaj na výbornú. Všetko fungovalo ako hodinky a nezaznamenali sme žiadne nedostatky. Čiernou bodom by sa zrejme dala nazvať len technická chyba v monitore hráča Gambit, kvôli ktorej sme museli čakať na vyriešenie problému cca 20 minút. Občerstvovacích zariadení v hale bolo dostatok, taktiež v areáli haly bol aj food-court pre náročnejších.

Práve vďaka dostatočnému počtu občerstvovacích zariadení môžeme povedať, že každý dokázal dostať svoj nákup, či bagetu do desiatich minút. Pred halou sa netvorili rady, čomu môžu fanúšikovia ďakovať hlavne z dôvodu dostatočného počtu turniketov, a preto nikto nečakal viac, ako by bolo únosné. Z nášho pohľadu smutné boli konferencie s hráčmi, ktoré sa kvôli aktuálnej situácii až na výnimku finále neuskutočnili.

                                              Zdroj: pro.eslgaming.com

ATMOSFÉRA

Atmosféru hodnotíme najlepšou možnou známkou. Miernym sklamaním boli len zápasy menej populárnych organizácií. Napríklad počas zápasu Natus Vincere - Gambit bola hala zaplnená a na druhý zápas FaZe Clan - Team Heroic bolo badateľné, že niektorí fanúšikovia halu opustili. Najväčším miláčikom publika bol hráč "karrigan" z FaZe Clan-u, ktorý sa neustále zabával spolu s fanúšikmi. V rámci podpory tímov môžeme povedať, že FaZe Clan učaroval hlavne poľským fanúšikom, avšak dostatočne veľkú fanúšikovskú základňu mal v hale každý jeden tím.

Pozitívne hodnotíme aj aktivitu partičiek poľských chlapcov z jednotlivých strán tribúny, ktorí sa snažili v priebehu celého zápasu o kvalitnú atmosféru. A práve oni iniciovali najlepšie momenty počas jednotlivých dní. Slovenčinu a češtinu bolo počuť prakticky na každom mieste v hale, ale aj pred ňou, a dovolíme si tvrdiť, že približne štvrtina všetkých fanúšikov bola z Českej republiky a Slovenska.

                                            Zdroj: pro.eslgaming.com

TURNAJ PLNÝ PREKVAPENÍ

V záverečnej fáze sme videli, akým vyrovnaným je momentálne Counter-Strike. Suverénne tímy zo skupinovej fázy skončili v semifinále prehrami 0:2 a prakticky až do konca eventu kurzoví favoriti stávkových kancelárií prehrávali. Férové je ale poznamenať, že vo štvrtok Ukrajinu poznamenal vojnový konflikt, ktorý mohol výrazne našrtbiť psychiku hráčov z tohto regiónu a taktiež hráčov z Ruska, čo sme mohli badať na napríklad nevýraznom výkone tímu Natus Vincere alebo Gambit.

                                             Zdroj: hltv.org
																							 

Svet e-športov a e-športové spravodajstvo Vám prináša spoločnosť TIPOS